BACON (I EN ADSKILLELSESKULTUR)

I gør det virkelig let for mig her på bloggen, at anskueliggøre, hvor gennemsyret vores kultur er af en opfattelse af, at sådan her “er det bare”. Af opfattelsen af at adskillelsen mellem os mennesker er et uomtvisteligt vilkår. Noget vi ikke forholder os til, men handler os ud af. Ved at give vores børn et sovedyr, en sut og (…). Og i gør mig virkelig klogere.

Tulip fortæller os i denne reklame noget meget vigtigt: Den vigtigste indgrediens ved bordet er dig.

Den gale videnskabsmand fortalte os også noget vigtigt: Den værste måde for en baby at sove er i et stille værelse alene.

Den gale videnskabsmand for vild og opfandt en pseudomor.

Tulip opfandt bacon, MEN, opfandt også en reklame, som viser, hvordan børn i vores (adskillelseskultur) skriger om nærvær og skriger om at få lov til at tage del i livet sammen med os – deres forældre.

Hvornår begynder vi at rette fokus på vilkårene og rammerne, i stedet for at opfinde ting og saltet flæsk, som gør det muligt at overleve indenfor rammerne?!

Snart! Det er jeg overbevist om. Så mange nye perspektiver, som vælter ind i min indbakke. Så mange nye tanker til en ny verden (af tilknytning) som vækkes og får liv. Så mange taler om de her ting.

Tak for at gøre mig bekendt med denne reklame. Der er virkelig noget stort under opsejling ♥️♥️♥️

Skriv et svar